خرداد ۳۰، ۱۳۸۸

میرحسین موسوی: در کنار مردم خواهم ماند

میرحسین موسوی، نامزد معترض انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران امروز در جمع هواداران خود حاضر شده و از آنها خواسته است تا در صورتی که توسط مقام های دولتی بازداشت شد، دست به اعتصاب سراسری بزنند.

همزمان با حضور آقای موسوی در جمع تظاهر کنندگان، یک بیانیه نیز منتشر کرده که و در آن خطاب به مردم گفته "همواره در کنار شما خواهم ماند."

آقای موسوی در این بیانیه تاکید دارد که "هرگز اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد و در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم."

آقای موسوی از مردم خواسته که حرکات اجتماعی خود را بر اساس آزادی های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری کنند.

شاهدان عینی می گویند آقای موسوی در سخنان خود در خیابان جیحون تهران در نزدیکی خیابان آزادی که شاهد درگیری هزاران معترض با نیروهای دولتی بود گفته است که آماده شهادت است و به راهش ادامه خواهد داد.

از هفته گذشته و به دنبال اعلام نتایج انتخابات، شهرهای مختلفی در ایران شاهد اعتراضاتی بوده است. در برخی شهرهای ایران میان هواداران نامزدهای معترض با نیروهای امنیتی درگیری روی داد. بر اثر این درگیری ها تعدادی کشته و چندین نفر زخمی شده اند.

در اعتراضات امروز در تهران، پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور، باتون و ماشین های آب پاش استفاده کرده است. گزارش های تائید نشده، حاکی از آن است که این درگیری ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

شاهدان عینی گفته اند که صدای تیراندازی در تهران شنیده شده است. معترضان علیرغم ممنوعیت تجمعات امروز در خیابان ها ظاهر شدند و با پلیس درگیر شدند.

هزاران نیروی امنیتی میدان انقلاب و حوالی دانشگاه تهران را به محاصره خود در آورده بودند. خبرنگاران می گویند پلیس ضد شورش با گاز اشک آور و باتون به معترضان حمله کرده است. آنها می گویند مقام دولتی نسبت به روزهای پیش با شدت عمل بیشتری وارد عمل شده اند.

طبق گزارش ها معترضان از دست پلیس به کوچه و خیابان های اطراف محل تجمع گریختند و ضمن دادن شعارهایی علیه مقام های دولتی به طرف نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند. آنها همچنین در خیایان ها آتش روشن کردند.

شاهدان عینی می گویند امشب نیز به مانند چند شب گذشته معترضان به نتایج انتخابات از پشت بام ها "الله اکبر" و "یا حسین، میرحسین" سر داده اند.

بیانیه جدید آقای موسوی

آقای موسوی در بیانیه ای که همزمان با درگیری ها منتشر کرده، این پرسش را مطرح می کند که مردم می پرسند"چه باید کرد و به چه سو باید رفت".

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می گوید که آنچه را به آن باور دارد با مردم درمیان گذاشته است.

آقای موسوی با شرحی از پیروزی انقلاب ایران در سی سال پیش در باره دلایل خود برای ورود به عرصه انتخابات می نویسد: "آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می انجامد، تا به یاد آورم که اعتنا به کرامت انسانها پایه های نظام را تضعیف نمی کند بلکه استحکام می بخشد."

آقای موسوی با اشاره به انتقادهایی که به حامیان وی وارد شده می گوید: "چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."
در این بیانیه با اشاره به اعتراض های گسترده نسبت به نتیجه انتخابات و نادیده گرفته شدن اعتراض ها آمده که اگر برای موج نارضایی های گسترده اجتماعی از بحران مدیریتی کشور، از طریق صیانت از آرای آنها پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوق شان به نحوی مدنی و آرام واکنش نشان دهند، مسیرهای خطرناکی در پیش خواهد بود.

آقای موسوی میزان تقلب و جابه جایی آرا را عظیم دانسته که به عقیده وی "آتش به خرمن اعتماد مردم زده است."

آقای موسوی امروز شنبه از سوی شورای نگهبان به جلسه این شورا دعوت شده بود اما از حضور در این شورا امتناع کرد. او در این بیانیه می نویسد: "از ما خواسته می شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال آنکه این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی طرفی خود را به اثبات رسانده است."

ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم

میرحسین موسوی



این نامزد انتخابات همچنان بر این نظر است که باید این انتخابات باطل شود و انتخابات دیگری برگزار شود نه آنکه "با طرح احتمال خونریزی، مردم از هر گونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته شوند یا شورای امنیت کشور به جای پاسخگویی به سئوالات مشروع در خصوص نقش لباس شخصی ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حرکت های مردمی، به فرافکنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد."

به گفته آقای موسوی، "ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم."

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مقامات دولتی توصیه کرده برای برقراری آرامش امکان تجمع مسالمت آمیز را بر اساس قانون اساسی فراهم کنند، زیرا با ایجاد فضایی آزاد در رسانه ها دیگر " احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابانها نخواهد بود."BBC

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر