خرداد ۲۷، ۱۳۸۸

ادامه‌ی اعتراضات در شهرهای گوناگون

اعتراضات طرفداران موسوی و دیگر افرادی که با روند انتخابات دهمین دور ریاست جمهوری ایران مخالف هستند، روز سه‌شنبه (۲۶ خرداد / ۱۶ ژوئن) تا پاسی از شب ادامه داشت. همانند شب‌های پیش، در تهران و چند شهر دیگر معترضان با سردادن ندای "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" خشم خود را از نتیجه‌ی انتخابات و برخورد ماموران دولتی به نمایش گذاشتند.

واکنش مقامات به اعتراضات

روز سه‌شنبه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی‌، بار دیگر به طور غیر مستقیم پیروزی احمدی نژاد در انتخابات را تایید کرد ومعترضان به نتیجه انتخابات را به عدم تحمل شکست متهم نمود. او همچنین به امکان احتمال بازشماری برخی از صندوق‌های رای اشاره کرد. آنچه که رهبر جمهوری اسلامی به آن نپرداخت، کشته‌شدن حداقل ۷ نفر در راهپیمایی روز دوشنبه بود.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی نیز هشدار داد که «با تجمع، راهپیمایی و مراسم بدون مجوز برخورد قانونی می‌شود». وی گفت: «این بی‌نظمی‌ها علاوه بر راه‌بندان و مزاحمت‌های شبانه، موجب اغتشاش و ایجاد فضای ناامن برای سایر شهروندان و همچنین تخریب اموال عمومی شده است»

اعتراضات ایرانیان خارج از کشور

هزاران نفر از ایرانیان مقیم آلمان در شهرهای برلین، فرانکفورت و هامبورگ در اعتراض به نتایج انتخابات، اعمال خشونت نیروهای انتظامی در مقابل تظاهرکنندگان و اعمال سانسور در ایران دست به تظاهرات زدند. در شهرهای پاریس، وین، لندن، مونترال، میلان، استانبول و استکهلم نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد.

در برلین و چند شهر دیگر قرار است که روز چهارشنبه نیز حرکت‌های اعتراضی ادامه یابند.DW

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر