خرداد ۲۵، ۱۳۸۸

حداقل یک نفر' کشته در راهپیمایی تهران

این اولین تصویر از زخمی شدگان در اثر تیر اندازی بود

بر اساس تازه ترین گزارش ها در جریان تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران صدای تیراندازی های پراکنده شنیده شده است.

خبر شنیده شدن صدای تیراندازی های پراکنده از سوی شبکه پرس تی وی هم گزارش شده که یک خبرنگار آن از فرار کردن مردم از صحنه تیراندازی خبر داد.

این خبرنگار برخی از حاضران در راه پیمایی را مسلح توصیف کرد و گفت آنها با شلیک به سوی مردم باعث برهم زدن فضا شدند.

خبرگزاری فرانسه از کشته شدن یکی از معترضین خبر داده است، اما هنوز هیچ منبع خبری دیگری این خبر را تایید نکرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم تصاویری از زخمی شدگان در جریان تظاهرات را منتشر کرده است؛ در یکی از این تصاویر، یک تظاهر کننده به تصویر کشیده شده که به گفته این خبرگزاری در اثر شلیک گلوله از سوی شبه نظامیان و بر اساس تصویر از ناحیه زانو مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

هویت فردی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته مشخص نیست

تصویری دیگر فردی زخمی را نشان می دهد که به گفته همین خبرگزاری در اثر اصابت گلوله در جریان راهپیمایی "دچار جراحاتی جدی شده" و پشت یک وانت قرار داده شده است.

برخی منابع مستقل هم از شلیک تیر از یکی از کوچه های فرعی منتهی به مسیر راهپیمایی معترضان به نتیجه انتخابات خبر داده اند که به گفته این منابع، در پی شلیک گلوله، تظاهر کنندگان خود را به ساختمانی که گلوله از آن شلیک شد رساندند و این ساختمان را مورد حمله قرار دادند.

هر چند قرار بود راهپیمایی معترضان به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاس

ت جمهوری تنها به مسیر بین میادین انقلاب و آزادی تهران محدود شود، اما اخباری مبنی بر گسترش مسیر به خیابان های اطراف، در اثر افزایش شمار تظاهر کنندگان نیز شنیده شده است.

منابع خبری شمار شرکت کنندگان در این راهپیمایی که با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، غلامحسین کرباسچی و محمدرضا خاتمی همراه بود را چند صد هزار نفر برآورد کرده اند.BBC

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر