خرداد ۳۰، ۱۳۸۸

درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای انتظامی در تهران

خبرگزاری آلمان از درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس در تهران خبر داده و نوشته است پلیس گاز اشک‌آور به سوی مردم پرتاب کرده است. نیروهای امنیتی و ضد شورش با حمله به مردم مانع شکل‌گیری تجمع می‌شوند.

براساس گزارش شاهدان عینی از تهران، نیروهای امنیتی و ضدشورش حضور گسترده‌ای در میدان‌ها و خیابان‌ها دارند. نیروهای امنیتی با ماشین‌های آبپاش، باتوم و سپر و انواع سلاح‌ها در مسیر میدان انقلاب تا آزادی مستقرند و مانع از شکل‌گیری تجمع می‌شوند.

خبرگزاری آلمان از درگیری میان تظاهرکنندگان و پلیس در تهران خبر داده و نوشته است پلیس با گاز اشک‌آور و ماشین آبپاش به مردم حمله‌ور شد.

گزارش‌های دیگر رسیده از تهران حاکی از وقوع برخی درگیری‌ها در تهران است و نیروی انتظامی به مردم معترض حمله می‌کند تا اجازه‌ی شکل‌گیری هسته‌ی اولیه‌ی تجمع را ندهد. درگیری‌ها عمدتا در خیابانهای فرعی منتهی به خیابان‌های آزادی و انقلاب در جریان است.

از نخستین ساعات بامداد امروز رسانه‌های وابسته به حکومت با انتشار خبرهای گوناگون از لغو تجمع و راهپیمایی ساعت ۱۶ روز شنبه ۳۰ خرداد خبر می‌دادند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ساعت ۲ بعدازظهر، سرگرم اطلاع رسانی در باره لغو تظاهرات روز شنبه بود. مردم بی‌اعتنا به این اعلام، از ساعت سه در حال رفتن به تظاهرات بودند.

به نقل از "مجمع روحانیون مبارز" نیز خبری منتشر شد که راهپیمایی روز شنبه میدان انقلاب تا آزادی لغو شده است. اما این خبر در سایت رسمی "مجمع روحانیون مبازر" دیده نشد.

تماس تلفنی با شرکت‌کنندگان در تظاهرات و کلیه‌ی کسانی که در مسیر راهپیمایی هستند، از ساعت چهار و نیم به وقت ایران قطع شده است. طبق خبرها، خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب از صبح زود، محل استقرار پاترول‌های پلیس بوده‌اند. یک شاهد عینی از دیدن پاترول‌های پلیس با دستکم ۸ سرنشین در خط ویژه اتوبوس در مسیر جمهوری به انقلاب گفت.

میدان هفت‌تیر با وجودی‌که مسیر راهپیمایی نیست، از صبح زود‌، مملو از یگان‌های ویژه پلیس بود. یک شاهد عینی از برتری تعداد پلیس به رهگذران و مردم حاضر در میدان گفت. مامورانی که در مسیرهای مختلف مستقر شده‌اند، به نقل از شاهدان عینی، باتوم و اسپری همراه دارند.

جمعه شب، صدای الله‌اکبر از پشت‌‌بام‌های تهران بیشتر از شب‌های پیش به گوش می‌رسید.

یک شاهد عینی با اشاره به گستردگی قشرهای حاضر در اعتراض‌های جاری گفت: « خانم همسایه‌ی ما که چادری و بسیار مومن است، آمد امروز حلالیت طلبید و گفت من دارم به تظاهرات می‌روم. رای‌ام را حتی به قیمت کشته شدن می‌خواهم پس بگیرم.»DW

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر