خرداد ۲۵، ۱۳۸۸

کوی دانشگاه تهران

بنابه گزارشات رسیده از کوی دانشگاه تهران، دانشجویان کوی دانشگاه تهران امشب همانند شبهای گذشته اعتراضات گسترده خود را ادامه دادند که با یورش وحشیانه لباس شخصیها که سیاه پوش هستند و همچنین نیروی گارد ویژه مواجه بودند که تا به حال تعدادی زخمی و دستگیری در پی داشته است.
دانشجویان کوی دانشگاه اعتراضات خود را از ساعت 21:15 آغاز کردند.آنها از کوی خارج شدند و در خیابانها کارگر شمالی و امیر آباد به اعتراض پرداختند. دانشجویان دختر و پسر در حالی که به اعتراضات خود ادامه میدادند اقدام به دادن شعارهائی نمودند شعارهایی ماندد: رهبر کودتاچی نمی خواهیم ،نمیخواهیم/مرگ بر دیکتاتور/سیدعلی پینوشه ایران شیلی نمی شه/ توپ تانک فشفشه رهبر کودتاچی باید کشته شه/ مرگ بر این دولت مردم فریب/ مردم با غیرت حمایت حمایت
زمانی که دانشجویان در حال اعتراضات گسترده وشعار دادن بودند توسط نیروهای لباس شخصی که لباسهای سیاه بر تن داشتند مورد یورش وحشیانه قرار گرفتند. در این اسثنا دانشجویان با سنگ به مقابله با نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه پرداختند این درگیری بسیار گسترده بود و تعداد زیادی از دانشجویان زخمی و دستگیر شدند. این درگیری همچنان ادامه دارد. زخمی ها در خود کوی در سالن تلویزیون نگه داری می شوند و بدلیل احتمال دستگیری آنها قادر به خروج از دانشگاه و مراجعه به مراکز پزشکی نیستند.در حال حاضر بیش از 11 نفر از دانشجویان پسر زخمی هستند که وضعیت تعدادی از آنها بد می باشد.نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه همچنین به خوابگاه دختران در کوی دانشگاه حمله کردند و بنابه آخرین گزارشها 5 دانشجوی دختر زخمی شدند و امکان انتقال آنها به مراکز درمانی وجود ندارد.
از آمار دستگیر شدگان هنوز رقم دقیقی در دست نیست . ولی شب گذشته در حدود 13 دانشجو دستگیر شدند که 5 نفر آنها هنوز در بازداشت بسر می برند.
از بعد ظهر امروز اینترنت خوابگاه قطع گردیده.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش نیروهای لباس شخصی و گارد ویژه به خوابگاه دانشجویان و زخمی کردن آنها را محکوم می کند و از مراجعه بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به سرکوبها در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
25 خرداد 1388 برابر با 15 ژون 2009

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر