خرداد ۲۵، ۱۳۸۸

حمله‌ی نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه تهران

براساس گزارش‌ وبسایت خبری «بامداد خبر»، نیروهای امنیتی که از آغاز تجمع دانشجویان، در اطراف خوابگاه مستقر بودند، حوالی نیمه‌شب وارد خوابگاه شماره ۲۳ امیرآباد شدند. ساعاتی بعد با استفاده از گاز اشک‌آور، حمله به دیگر ساختمان‌های خوابگاه آغاز شد. سایت «بامداد خبر» نوشته است، شماری از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران، در اثر اصابت گلوله، زنجیر، چاقو، باتوم و چماق به شدت مجروح شدند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی‌ها مقارن ساعت ۲ صبح دوشنبه با ورود به تک‌تک ساختمان‌ها و اتاق‌های خوابگاه، دانشجویان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. به گفته دانشجویان، نیروهای مهاجم به انواع سلاح‌های سرد و گرم، باتوم، چماق، چاقو، زنجیر، نارنجک صوتی، گاز اشک‌آور، فلفل و تفنگ مجهز بودند.

هنوز روشن نیست که حمله‌ی نیروهای امنیتی به خوابگاه دانشجویان، تلفاتی نیز داشته است یا نه. گفته می‌شود دست‌کم ۱۵ دانشجو در این حمله زخمی شده‌اند. احتمال می‌رود نیروهای امنیتی و انتظامی به دیگر خوابگاه‌های دانشجویی، از جمله خوابگاه دختران و خوابگاه دانشکده‌ی پزشکی نیز حمله کنند.

ادامه‌ی درگیری‌ها در شهرها

همچنین از تهران خبر رسیده است که برای دومین شب متوالی مردم با رفتن روی پشت‌بام‌ها فریادهای «الله اکبر» سر دادند. بنا بر گزارش‌ها در مواردی نیز شعار «مرگ بر دیکتاتور» به گوش می‌رسید. رفتن بر پشت‌بام‌ها و دادن شعار، در برخی دیگر از نقاط ایران نیز گزارش شده است. در شهرهای شيراز، اصفهان، رشت، مشهد و شمار ديگری از شهرها مردم در طول روز با نيروهاى ضد شورش درگير شدند.

در این میان رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی طی نامه‌ای از وزارت کشور درخواست صدور مجوز، برای برگزاری راهپیمایی در ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن) کرده است. مسیر پیش‌بینی شده برای این راهپیمایی، از میدان انقلاب به سوی میدان آزادی است. به‌نظر می‌رسد هواداران موسوی صرفنظر از پاسخ وزارت کشور، قصد دارند این راهپیمایی را برگزار کنند. احتمال دارد در دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز چنین راه‌پیمایی‌ای برگزار شود. میرحسین موسوی در راهپیمایی تهران شرکت و در میدان آزادی برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

اعتراض‌ها در ایران در حالی ادامه دارد که مقام‌های وزارت ارشاد از خبرنگاران خارجی خواسته‌اند ایران را ترک کنند. اکثر منابع خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان، از جمله وبسایت‌های خبری آنها تقریبا به‌طور کامل از کار افتاده‌اند. سیستم ارسال پیامک نیز که از پیش از آغاز انتخابات از کار افتاده بوده، همچنان غیرفعال است. شبکه‌ی تلفن همراه نیز بسته‌ به شرایط اوضاع قطع و وصل می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حمله‌ی شبانه به خوابگاه دانشجویان در تهران، تلفن‌های همراه از کار افتاده بود. احتمال دارد در جریان راهپیمایی عصر دوشنبه نیز فعالیت تلفن‌های موبایل دوباره مختل گردد.DW

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر