خرداد ۲۴، ۱۳۸۸

ایران پخش برنامه های بی بی سی را مختل کرد

پیتر هاروکز، مدیر سرویس جهانی بی بی سی روز یکشنبه (14 ژوئن، 24 خرداد)، گفت پارازیت هایی که ایران بر روی امواج ماهواره ای برنامه های تلویزیون فارسی زبان بی بی سی انداخته، ممکن است پخش برنامه های این رسانه را برای مخاطبان در ایران، خاورمیانه و اروپا مختل کرده باشد.

آقای هاروکز گفت هر گونه تلاش برای مسدود کردن پخش برنامه، نقض توافق های بین المللی است که در مورد ارتباطات ماهواره ای منعقد شده است.

او گفت: "به نظر می رسد که پس از انتخابات جنجال برانگیز در ایران، مسئولان و مقام های این کشور برای محدود کردن ارسال گزارش ها، از جمله به انداختن پارازیت بر روی امواج ماهواره ای متوسل شده اند. جان سیمپسون، دبیر اخبار جهانی در بی بی سی و تصویربردار همراه او پس از فیلم برداری در تهران برای مدتی کوتاه بازداشت شدند. دست کم یک خبرگزاری در تهران تحت فشار بوده است که تصاویری که ممکن است از تظاهرات خیابانی در ایران تهیه کرده است، به طور بین المللی توزیع نکند."

بی بی سی گفته است که پخش برنامه های این رسانه از اواسط روز جمعه (22 خرداد) به وقت گرینویچ،با "پارازیت های شدید الکترونیکی" مواجه شده است.

بی بی سی تلویزیون فارسی زبان خود را ماه ژانویه امسال راه اندازی کرد که با واکنش های متفاوتی از سوی مقام های ایران مواجه شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، کمی پس از آغاز به کار این شبکه فارسی زبان به نقل از غلام حسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات ایران، گزارش کرد که دولت ایران این کانال تلویزیونی را برای امنیت ایران مناسب نمی داند و در این راستا گام های لازم را بر خواهد داشت.

یکی از سخنگویان بی بی سی گفت تنها هدف این موسسه از راه اندازی تلویزیون فارسی زبان ارائه گزارش های بی طرف و مستقل از رخدادهای جهانی بوده است.

به گفته مسئولان شبکه العربیه مقام های ایران این شبکه عربی را موظف ساخته اند که به خاطر نحوه پوشش تحولات دو روز منتهی به اعلام نتایج انتخابات، به مدت یک هفته فعالیت خود در ایران را متوقف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر