خرداد ۲۸، ۱۳۸۸

عبادی: انتخابات باطل اعلام شود

شیرین عبادی، حقوقدان سرشناس ایرانی خواستار ابطال نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، و برگزاری انتخاباتی تازه تحت نظر سازمان ملل متحد شد.

خانم عبادی که برای دیدار با ناوی پیلی، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درژنو، خواسته آزادی "حدود 500 نفر که در طی هفته گذشته دستگیر شدند" را مطرح کرد.

شیرین عبادی در یک مصاحبه با خبرگزاری رویترز در شهر ژنو گفت: "به نظر من اگر انتخاباتی جدید، اما بدون حضور ناظران بین المللی سازماندهی شود، حاصل هر چه که باشد مورد اعتراض و رد یکی از احزاب درگیر قرار خواهد گرفت."

خانم عبادی که همزمان با برگزاری تجمع اعتراضی گسترده در تهران جهت یادبود کشته شدگان در تظاهرات گفتگو می کرد، مردم را پشتوانه میرحسین مسوی دانست و گفت: "میزان مقاومت آقای موسوی بسیار به میزان مقاومت مردم بستگی دارد. تا وقتی که مردم مقاومت کنند، موسوی هم می تواند مقاومت کند."

شیرین عبادی در پاسخ به این سوال که آیا ایران به سمت انقلابی دیگر پیش می رود گفت: "فکر می کنم هنوز زود باشد در این باره صحبت کنیم."

در ماه دسامبر سال گذشته مقر کانون مدافعان حقوق بشرکه خانم عبادی ریاست آن را بعهده دارد توسط دولت ایران و به دلیل نداشتن مجوز فعالیت تعطیل شد.

خانم عبادی همچنین در گفتگو با خبرگزاری رویترز از دستگیری عبدالفتاح سلطانی، دیگر عضو کانون مدافعان حقوق بشر و رضا تاجیک مسئول روابط عمومی این تشکل ابراز نگرانی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر