تیر ۲۲، ۱۳۸۸

سهراب اعرابی

سهراب اعرابی، ۱۹ ساله یکی دیگر از جانباختگان ناآرامی های پس از اعلام نتیجه انتخابات در ایران است.

: BBC

پس از تظاهرات اعتراض آمیز بدنبال اعلام نتایج انتخابات ایران از آقای اعرابی اطلاعی در دسترس نبود.

مادر آقای اعرابی در ۱۶ تیرماه با گذاشتن کفالت در دادگاه انقلاب در انتظار آزادی فرزندش بود. اما سپس در تماسی با خانواده آقای اعرابی به آنها گفته شد که فرزندشان جان باخته و برای تحویل جسد به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کنند.

خسرو تجربه کار شوهر عمه سهراب اعرابی با تاکید بر اینکه اطلاعات دقیقی از چگونگی ناپدید شدن سهراب در دست نیست، می گوید:" تا امروز فکر می کردیم دستگیر شده و بعدا کشته شده ولی یک روایت دیگر هست که توی همان تظاهرات جزو همان کسانی بوده که به ضرب گلوله از پای درآمده است."

آقای تجربه کار افزود: "مادر، برادرها و قوم و خویش ها مرتب می رفتند جلوی دادستانی انقلاب و زندان اوین برای اینکه خبری بگیرند. اول می گفتند اینجا نیست ، بعد هم به آنها گفتند توی اوین است اما دست ما نیست. یعنی در واقع این حرف بعدا که آدم به آن برمی گردد ظاهرا معنایش این بوده که جنازه اش اینجا است. "

شوهر عمه سهراب اعرابی درمورد تحویل جنازه مراسم تدفین این جوان نیز می گوید:" روز جمعه برادر بزرگتر سهراب برای تحویل جنازه مراجعه کرد و به گفته خودش در میان ۵۰ تا ۶۰ عکس که به او داده شد، عکس دوم سهراب بوده که او شناسایی کرده است."

آقای تجربه کار ادامه داد:" صبح روز یک شنبه هم جنازه رابه خانواده تحویل دادند. جنازه از پزشکی قانونی به بهشت زهرا تحویل داده شد. تا اینجایی که من می دانم بدون قید و شرط جنازه را تحویل گرفتند. فردا صبح ساعت هشت و نیم مراسم تشییع جنازه سهراب اعرابی برگزار می شود. "

در جریان ناآرامی های پس از اعلام نتایج انتخابات، تعدادی از معترضان در تهران جان باختند. ندا آقا سلطان، ۲۶ ساله دانشجوی فلسفه که در خیابان های فرعی امیر آباد به ضرب گلوله کشته شد و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. کیانوش آسا دانشجوی ترم چهارم کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی دردانشگاه علم و صنعت یکی دیگر از جان باختگان است. خانواده آقای آسا روز سوم تیرماه جسد او را در سردخانه پزشکی قانونی شناسایی کردند و هفتم تیرماه در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر